zondag 23 november 2008

We hebben meubelen,we hebben huisgerief....en internet!!!


Het is ongelooflijk hoe vlug een mens aan alles went vooral als het een uitbreiding van je comfort betreft. Vrijdag is onze computer aangesloten op het internet en nu zijn we terug dichter bij België. Als we naar terzake keken leek het niet zo goed te gaan ginder. Soms is het beter niet alles te weten. Het is wel goed om eens wat nieuws van het thuisfront te horen natuurlijk maar het best is dat we nu over mail,chat,web,skype en blogmogelijkheden beschikken zonder de deur uit te moeten!

De koude douche van de verhuisperikelen is al wat weggeëbd door de nieuwe mogelijkheden van de computer. We kunnen nu ook naar onze CD's luisteren die we meebrachten en dat is zeker een pluspunt aangezien bij ons altijd muziek speelt in huis. We hebben nu al eens gebeld met de familie in België. Met de webcam heb ik stukken van het appartement kunnen laten zien maar nu moeten we binnenkort wat beeldmateriaal doorsturen van ons optrekje hier. Blijkt dat velen echt geen benul hebben van hoe de stad eruitziet en hoe het er hier aan toegaat.

 Gisteren zijn we gaan kijken naar een tennisclub maar het bleek geen echte club te zijn, alleen terreinen die kunnen gehuurd worden. We zetten onze zoektocht verder. De bakker wist me te vertellen waar die club was maar voor het juiste adres moest ik om de hoek langs de kapper gaan. Daar was het erg druk en de vier haarkappers keken bezorgd naar mij toen ze me in het deurgat zagen staan. De opluchting was groot toen bleek dat ik niet gekomen was om mijn haar te laten knippen. Toen ik naar de club vroeg viel het kapperssalon stil en wou iedereen me uitleggen waar het was. Zelfs de dames die gekapt werden draaiden hun stoel naar mij en probeerden uit te leggen waar ik moest zijn. Het duurde toch even eer ze tot het besef kwamen dat de straten mij vrij onbekend in de oren klonken. Zeg, zei er iemand, die man spreekt al Spaans en dan verwachten jullie ook nog dat hij de straten van Buenos Aires kent !!!
Iemand heeft toen de schaar neergelegd en heeft me het adres opgeschreven. Dit typeert de mensen hier. Er hangt een positief racisme tegenover Europa in de lucht. En bij de kapper hadden ze weer een nieuw gespreksonderwerp.

Daarna zijn we in een grote Carrefour shopping beland. Ze hebben alles. De volle karren worden vakkundig door personeel overgeladen in kleine bakken die aan huis geleverd worden voor een prikje. We hebben ook iets gegeten in de lokale lunchgarden maar dat viel tegen. Om het goed te maken ben ik dan maar een lekker stuk taart gaan eten. De "lemon pie" is prachtig versierd met mooie witte dotjes meringue...
Daarna te voet naar huis. We nemen dikwijls een taxi om ergens te geraken en gaan dan te voet terug voortgaand op onze "spontane" oriëntatiezin. Dat valt al wel eens tegen maar zo komen we wel overal en leren de stad kennen. Die wordt zo ook iedere dag een beetje kleiner.
Wat ons weer opviel zijn de vele parken en pleinen en bomen in bijna alle straten. Vele lentebloesems zijn van een fris paars en dat geeft een prachtig lentebeeld. De bloesems beginnen nu af te vallen en dan ligt de straat bezaaid met mooie paarse bloemetjes.
Op veel plaatsen trekken ze nieuwe gebouwen op. Altijd met een mooie look en afwerking. Dikwijls denken we dan: Hier zouden we wel kunnen wonen... We leggen hier kilometers af.

Vandaag gaan we de Japanse tuin bezoeken. Zal wel lijken op de Japanse tuinen in België denk ik. Tot zover het nieuws uit Buenos Aires.
Tennis: Spanje leidt met 2-1 in de finale van de Davis cup tegen Argentinië. Vandaag moeten nog twee enkelspelen worden afgewerkt. "We" kunnen dus nog winnen!

Groeten aan iedereen
Tot binnenkort,

Luc en Marleen

PS. het weer: 25°C en zon, normaal dus.



2 opmerkingen:

hild&dirk zei

normaal weer,lemon pie, confiterias,
de stad van "goede luchten",het Parijs van Zuid-Amerika, zo te zien mooie flat, alles in bloei,empanadas,
ne goeie steak, een fles "trapiche"
stevige schoenen voor de nationale Tangodag, nu nog een link naar foto's, en verder...........
moet er nog zand zijn!!!!!?
h&d.

Etienne zei

Dag Luc en Marleen,

Het gaat jullie blijkbaar goed ! Hier is het koud en het heeft gesneewd. Vandaag zoals op iedere woensdagvoormiddag getennist met Marina tegen Frans en Rita. Een sterk koppel. Waar is de tijd naartoe dat we tegen u zo gemakkelijk wonnen!!?? We drinken daarna ons pintje, het is wennen dat je er niet bent...en Marleentje hoe is het jou ? Met je "Spaans " en...ja, de rest vraag ik eens via een gewone mail !

Magda en Etienne