woensdag 24 december 2008

ONCE, de buurt die doet denken aan de vogelmarkt in Antwerpen






Terwijl Marleen Spaanse les volgt in "Once", een zeer drukke buurt op een halfuurtje stappen van bij ons ben ik wat foto's gaan maken in het straatbeeld op de dag voor Kerstmis. Men biedt er alles te koop aan, vooral goedkope kado's. Iedereen heeft een plaatsje met een standje op de hoek van een of andere straat. Erg druk vooral op het middaguur. De straten zijn hier minder verzorgd dan in Recoleta. In de drukke winkelstraten zijn de cartonero's al erg in de weer om papier en karton te vergaren. Moeders geven kinderen borstvoeding op straat, de gewoonste zaak hier. Mannen lopen met mini-baby's op hun arm, het lijkt wel of ze recht van het moederhuis komen.
Omdat ik mijn rugzak op mijn rug droeg (hier af te raden) om zo gemakkelijker te kunnen fotograferen was ik bijna spullen kwijt. Ik zag nog net iemand zijn hand terugtrekken en argeloos wegwandelen. Mijn rugzak stond open maar er was niets weg. Men moet hier altijd opletten maar op Kerstavond dubbel dus. Sommigen denken op een goedkope manier aan cadootjes te geraken!
Het weer is schitterend en de Kerstsfeer gaat wat aan ons voorbij. Zo zie je maar dat alles hetzelfde is en toch helemaal anders. Aan iedereen een goeie Kerst en prettige feestdagen...



Geen opmerkingen: