zondag 14 december 2008

MERKWAARDIG !!!




Gisteren zaten we op ons terras van het appartement wat te mijmeren toen Marleen een regenboog ontdekte aan de hemel. Op zich was dat niet zo bijzonder al was ik al blij dat de regenbogen hier dezelfde kleuren hebben als bij ons. Voor zover ik weet beginnen en eindigen regenbogen in België op de grond. Tot onze verbazing begon en eindigde hij hier in de lucht. Dus eigenlijk zagen we een omgekeerde regenboog. Ik ben dan naar het dakterras gegaan om een foto te maken en merkte dat de regenboog zich rond de zon spande. Ik zal me nog eens verder informeren bij meer deskundige mensen maar wil jullie alvast de foto's meegeven. Wie hier een redelijke verklaring voor heeft mag het altijd melden via de blog of via de gewone mail. Ik vond het in ieder geval heel speciaal en heb de foto dadelijk als screensaver gebruikt! Waarschijnlijk heeft het te maken met Noordelijk en Zuidelijk halfrond of iets van die aard...
Nu denk je natuurlijk dat ik wat gefoefeld heb met fotoshop en zo. Niets van dat alles. Ik heb alleen het contrast wat verhoogd om zo de regenboog wat te accentueren.


Geen opmerkingen: