zaterdag 4 oktober 2008

Beste vrienden,

De eerste vermoeidheid is nu bijgeslapen en onze hotelkamer wordt vertrouwd terrein.
Alhoewel het nog een gevecht is met qwerty en ik blij zal zijn als we onze azerty computer zien verschijnen wil ik toch even wat kwijt over onze eerste indrukken in deze stad waar we de grenzen nog lang niet van kennen.

Gisteren waren we toe aan een "vroegnaarbedgaanmoment" maar ik heb Marleen nog kunnen overtuigen om iets te gaan eten in de buurt.
Het is natuurlijk anders dan thuis zoniet waren we niet gekomen van over de oceaan om dit alles te zien. Het eten was lekker ,gewoon "basic", vlees, groenten en patatjes, maar met veel liefde opgediend.
Wat ik opmerk is dat mensen veel meer om mekaar geven dan we dachten. Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam, (dat kan nog wel eens veranderen natuurlijk). De taxichauffeurs zijn niet gewoon dat de klanten met hen praten en zeker niet dat de klant vooraan plaats neemt zoals ik doe. De lange oefenjaren van Spaanse les werpen hier onmiddellijk hun vruchten af. Ik kreeg al van drie verschillende chauffeurs een compliment dat ik goed Spaans spreek. Het kan wel zijn om mij te plezieren maar ik weet toch dat we kunnen praten en dat ik hen goed versta. Het nadeel is dat als ze merken dat je ze verstaat, ze ook vlugger beginnen te praten zonder te beseffen dat het een nieuwe pas verworven kennis is voor mij.
Vanmiddag hebben we afspraak om 14 uur met Jean-Pierre , iemand die ons een appartement wil verhuren voor 1 jaar, een Belg die hier gekomen is voor zijn werk en bijna op pensioen gaat.
Ze blijven in BsAs wonen.....
Voorlopig hou ik het hierbij. Veel groeten aan het thuisfront en tot binnenkort.

Luc en Marleen.

1 opmerking:

Unknown zei

Dag Marleen en Luc,
Blij te horen dat jullie reis goed verlopen is. Dat het vertrek emotioneel was is zeer begrijpelijk.
Zelf heb ik een verjaardag te verwerken gehad, ook niet niks als je 55 wordt!! Zo erg is het natuurlijk niet en weeral een reden voor een feestje.
Ik volg jullie op jullie blog en hopen dat jullie veel plezier en voldoening beleven.
Heel veel groeten
Gerd Boeckx