zaterdag 27 november 2010

360° Lente in het park "3 de febrero" in BsAs

Het is hier volop lente en dat merk je aan de bloeiende "Jacaranda"boom. Deze bomen werden in Argentinië gebracht door de architect "Thais" die ook zorgde voor de aanleg van de meeste grote parken in de stad BsAs. De blauwe bloemen zijn dan ook prachtig. Ze bloeien een drietal weken waarna je onder elke boom een blauw tapijt krijgt van de afgevallen bloemblaadjes. Eigenlijk ben ik naar het park gegaan om foto's te maken maar kon niet nalaten om die schoonheid in een filmpje te vatten. In het weekend zit het park vol met stadsmensen die er hun tuin van maken om te zonnen, lezen, picknicken enz. Maar op een doordeweekse werkdag was het park leeg op een paar enkelingen en een fotograaf na. Even meegenieten van 360° lente....

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Luc en Marleen,
Ik lees met veel interesse jullie blog over jullie belevenissen in Bs.As. Ik ben enkele weken geleden ook naar jullie stad vertrokken om hier 5 maanden te blijven en de taal te leren. Op dit moment woon ik nog in bij een vriend (in Recoleta), maar vanaf januari wil ik graag iets voor mezelf. Hebben jullie misschien tips voor mij? Mvg, Arne (arnevoogd@gmail.com)